studs-bollen

Alla inlägg under februari 2011

Av Alice - 28 februari 2011 21:47

Det var en gång två små blonda flickor som ville ge sig ut på äventyr. De tog bussen från Dalby in till Malmö för att gå av på Värnhem, men deras små virriga och förvirrade hjärnor glömmer trycka på stoppknappen. Ingen lyckad idé. De får istället hoppa av på nästa hållplats som ligger långtlångt borta. Efter det småspringer dem till Entré för att shoppa en liten sminkborste, detta var inte heller en lyckad idé för Entré är lite väl stort. Till HM kommer dem i alla fall. Borsten betalas men då är nästa problem att ta sig ut från Entré... Inte lätt alls enligt dessa två tösabitar. Men efter många om och men hittar de ut och det är inte tack vare kartan som fanns där. Då gör en av dem det fasansfulla misstaget att titta på klockan - dansen börjar om en minut, skiiiit också. Så det enda som fanns att göra var att springa över Värnhem och smått svettiga nådde dem till slut fram till dansen. Där blev det till att röra på höfter och armar och allt möjligt så flickorna blev faktiskt riktigt trötta. Deras sängar väntar efter Ben & Jerry´s glassen och duschen.

The End

Av Alice - 27 februari 2011 22:09

Och så var chokladen nästan slut.

Av Alice - 27 februari 2011 15:25

Blev en riktigt lyckad kväll, för det första lyckades jag med min gulaschsoppa och den åts med stor glädje - i vilket fall från min sida. Sen var ju Maja, Freya och David här och hur kan en kväll bli tråkig då? Vi tittade på The Ugly Truth, King Arthur och sedan typ 10 avsnitt OC, där varje avsnitt är 40 minuter. Och det blir typ 7 timmar... Sov gjorde vi inte förrän halv fem i mitt fall och kanske halv sex för de andra. Och vi steg inte upp förrän tre. Mysigt värre skulle jag vilja kalla det!

Nu ska jag fortsätt fylla min garderob. Dessutom tjänade jag precis 300 kr och det känns ju inte helt fel och den smarriga chokladen var riktigt god. Jag gissar att den inte finns kvar i detta liv så länge till...

Av Alice - 25 februari 2011 18:00

Sitter i mjukisbyxor (dessutom med färgfläckar) och en mysig tröja, inget smink, håret uppsatt i en hästsvans. Bra början för en myskväll hos Maja. Grekisk sallad, tre filmer vi kidnappat från Oscars hus, en påse godis och frukt till en fruktsallad. Så ser vår kväll ut! Jag tycker det låter bra i alla fall. Och nu fick jag svar från Freya, på min snart väldigt döda mobil, att hon också kommer - trevligt måste jag säga! Synd bara att alla andra är typ borta. Fanny är i Spanien (som jag precis fick ett kort av), Pim också, Malin i Åre, Tove i Österrike precis som Oscar. Alfred är någonstans, han är inte kontaktbar i vilket fall som helst. Fint lov va? Maja, jag och Freya... Fast vi har ju haft det väldigt bra ändå! Mina knän gör fortfarande ont efter min braiga ramling på skridskorna.

Så det var allt från mig.

Av Alice - 25 februari 2011 12:07

Nå, vad tycks? Är den färgglad och fin nu?


Igår kväll blev det först middag med familjen, ett tag sedan vi hade det så här mysigt och trevlig, där vi åt pasta med en supersmarrig ostsås. Efter det gick vi i alla fall upp och byggde vidare på min STORA garderob. Frågan är om jag har kläder så det räcker att fylla den ens till hälften... Så pappa och jag har fixat ihop stommen och sen har Ebba, pappa och jag också byggt ihop inredningen. Nu ska bara inredningen in och dörrarna på så är den klar! 

Okay en mobbad sak: jag satt precis och grät till någon minnesfilm på någons blogg, jag har ingen aning om vem det var som dog, vem tjejen var, men ändå satt jag och grät...

Och en annan sak som nästan är värd att gråta en skvätt för är att både Majas och mina föräldrar är på jobbet så ingen kan köra oss till stallet, vilket är väldigt sorgligt! Usch och fy jag vill ju verkligen dit.

Av Alice - 24 februari 2011 15:13

Nu är jag trött på vinter, snö och kyla! Och min blogg känns ju bara kall, så nu måste det bli ändring på det. Färgglatt ska det vara numera. Ska bara lyckas göra en ny header. Sen är saken biff.

Idag har jag faktiskt varit riktigt duktig, var uppe kanske kvart över åtta. Gick sedan ut med vovven, glad som vanligt var han och det gjorde ju min morgon, har dessutom hjälpt pappa att bygga på min garderob som lyckats hitta hit. Och umgåtts lite med Maja och städat hos katterna vi passar. Satsigt ska bli mitt nya favorit ord, det är lätt bäst. Hade planer på att ta mig till stallet idag men Annelie skulle till Lomma tror jag och Maja är lite snuvig, tycker faktiskt synd om henne, så det blev inget. Men imorgon då så kommer Råbykillarna och då är det klart man ska dit! 

Av Alice - 23 februari 2011 21:50

Nu värker knäna och fötterna känns allt lite ömma, men sådant är livet när man tillbringat dagen först på stan (där det införskaffades dels body butter och hårinpackning, dels Heat Protect Styling Spray - statsigt va?) och sedan på en åker som hade blivit till en alldeles perfekt sjö med helt slät (jaja nästan i alla fall) is. Så skridskoåkning med fika - två liter varm choklad och varsin smarrig bulle. Bättre kan inte en dag spenderas, speciellt inte när man umgås med flickorna Freya och Maja!

Och jag ramlade faktiskt bara en endaste gång.

Av Alice - 23 februari 2011 00:00

Imorgon blir det nog stan med sötis flickorna - Maja och Freya! Vi skulle kanske åka skridskor efter det men jag får nog åka hem istället, tråkigt nog, men har man inga skridskor så har man inte... Dessutom vill ju den nya garderoben flytta in och sedan blir det bak hos Freysan, nästan trevligast måste jag säga. Kakorna är till för att ätas så om ni ser en boll som liknar mig rulla omkring i Torna Hällestad bli inte oroliga. Dagens ridlektioner gick faktiskt riktigt bra, men det är ju lite skillnad på Hugo och Clinton får man ju säga. Och på Ulla och Mel också för den delen. Så två relativt bra pass för först Ulla och sedan Mel. Och vi hade halva stallet att ta hand om så det var mysigt. En stooor nyhet var att vi tvingade med Anton, och jag tror att han hade riktigt roligt. 

- Maja kom riktigt fort och kolla om höet räcker, nu innan hästen äter upp det!

Det var dagens gulligaste kommentar och den stod såklart Anton för.

Presentation

En liten tös på femton vintrar fick helt plötslig idén (eller jaaa, eftersom jag inte kunde vara sämre än Maja...) att det skulle vara skojsigt med en fin liten blogg. Så här har ni mig, jag bloggar om allt som far igenom mitt huvud och det är ju lite stö

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästboken ;)


Ovido - Quiz & Flashcards